Proactief beheer & onderhoud

Na de inbeheername fase krijg je te maken met ons Azure DevOps team. Dit team zorgt met proactief beheer en onderhoud voor continue prestaties en verbeteringen. Hierdoor blijft jouw applicatie gegarandeerd in topconditie.

Proactief Beheer & Onderhoud Betabit

Na een succesvolle inbeheername ontfermt ons Managed Services-team zich defnitief over jouw applicatie. Wat bieden wij jou? Hoe ziet jouw team er uit? Wat kun je exact verwachten rondom monitoring, incidentmanagement, doorontwikkeling of rapportages? 


High performing DevOps-team

Je krijgt te maken met je eigen DevOps team en profiteert van moderne tooling en de voordelen van Azure. Het team wordt gemanaged en aangestuurd vanuit Nederland door onze service manager, verantwoordelijk voor de eerstelijns communicatie, coördinatie en documentatie. 

Softwarebeheer, -onderhoud en -kwaliteit wordt opgepakt door ons high performance DevOps-team in Servië. High performance omdat we serviceonderbrekingen in minder dan een uur kunnen detecteren, beantwoorden en herstellen. Daarnaast maken we gebruik van de beste DevOps tooling en Azure services.


Monitoring en verbetering

Onze beheerwerkzaamheden kunnen worden onderverdeeld in drie categorieën:

  • Proactief onderhoud: om continuïteit te waarborgen en incidenten te voorkomen monitoren, verbeteren en updaten wij de software proactief. Waarbij we ons focussen op het bevorderen van de beschikbaarheid, betrouwbaarheid, toegankelijkheid, onderhoudbaarheid, veiligheid en kosten. Met de nieuwste tooling monitoren wij uiteenlopen onderdelen, van potentiële kwetsbaarheden en package updates tot code kwaliteit en test coverage.
  • Reactief beheer: na een melding van een incident trachten wij zo snel mogelijk de werking van de software te herstellen.
  • Doorontwikkeling: je hebt de mogelijkheid om een wijzigingsverzoek in te dienen wanneer je de wens hebt om jouw applicatie aan te passen, te verbeteren of (gedeeltelijk) te vervangen. Samen gaan we vervolgens kijken naar de grootte van het verzoek en wat er voor nodig is. Grotere wijzigingsverzoeken zullen opgepakt worden door ons team van Softwareprojecten.

Om dit proces zo goed mogelijk te faciliteren werken wij met een servicedesk portal waar jouw organisatie toegang tot krijgt.


Beheerovereenkomst

Onze service en software management zal gebaseerd zijn op een beheerovereenkomst. Hierin leggen we vast hoe jouw vragen, verzoeken en wensen opgepakt worden. Denk hierbij aan service verzoeken naar aanleiding van bugs en incidenten die zowel door jullie als ons gesignaleerd en aangemaakt kunnen worden. Maar ook verzoeken tot software aanpassingen en/of toevoegingen.

Het uitgangspunt is dat optimaal invulling wordt gegeven aan de inzet van kennis, mensen, middelen en continuïteit van de dienstverlening binnen afgesproken kaders.


Rapportages

Wij rapporteren maandelijks over de belangrijkste aanvragen, incidenten en verrichtingen, en de tijd die we daaraan besteed hebben. Plus, afhankelijk van de gemaakte afspraken en het niveau van de ontwikkelprocessen, voorzien wij jou van gepersonaliseerde KPI updates.

Samen met jou maken we afspraken over de frequentie van een periodieke evaluatie waarin we aandacht besteden aan onze dienstverlening, het preventief onderhoud en het verbeterplan.


Managed Services

Hiermee leggen we de basis voor een succesvolle samenwerking. Met onze Managed Services kun jij je met een gerust hart focussen op datgene wat jouw organisatie onderscheidend maakt.


Meer informatie over ons beheer en onderhoud?

Alle voordelen van Managed Services nog eens op een rij:

Vragen? Nick helpt je graag verder


Contact